Известие

Collapse
No announcement yet.

1.9ТД общи приказки и помощ

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Вече година и половина на секо зареждане слагам масло в нафтата-никви ядове.Мотора мърка.Казвам го сега със сигурност,понеже мина година и нещо и все така я карам,сега я кара баща ми де.Понеже доста хора ми казваха ,че не било правилно-пълни глупости.

    Comment


    • ако имате нещо нужда
      продавам:
      1.воден радиатор-50лв
      2.интеркулер-30лв
      3.радиаторче парно с ново кранче-30лв
      4.задни амортесьори-30лв
      5.ГНП-50лв
      6.термостат-30лв
      7.маркуч след турбото-10лв
      9.предна емблема-5лв
      10.Маркучи и въздуховоди
      11.Накрайници външни здрави-10лв
      коментар на цените
      Alfa 155 1.9TD '97 EX
      Alfa 166 2.4 JTD EX
      Alfa 156 2.4 JTD

      Comment


      • 1.9 ТД

        Малко да събудя темата, на ТД-то ми сутрин на студения старт пали на 3 цилиндъра (това само като застудее времето, лятото го няма), това за няколко секунди и се оправя, но много ме дразни. Днес свалях дюзите и ги носих за проверка, защото мислех, че някоя не работи добре, но се оказа че и четирите са перфектни (правят хубава мъгла и отварят на точното налягане). След това решихме с майстора да премерим и компресията на мотора и за наше учудване и там всичко е доста добре за толкова стар мотор. На двата цилиндъра по 28 бара, на другите два по 29 бара. И сега се чудя от какво се получава това тресене и палене на 3 цилиндъра дори и за наколко секунди.
        Майстора ми вика карай си колата и не се занимавай с глупости.
        Мисля да не пипам нищо повече и само нафта и по малко двутактово масло.
        Фиат Мултипла 1.9 жтд фейслифт / Алфа Ромео 146 1.9 ТД ех/ Лада 2105 ех
        Американски форум: Питаш нещо и ти отговарят.
        Руски форум: Питаш нещо и теб те питат.
        Български форум: Питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп!

        Comment


        • Колега не се занимавай с глупости!Не знам как си с обогатителя,аз и на двете тд-та ми го нема жилото.На едното вързах тел,и у най големите студове отварям капака и го опъвам.Ръгай задължително масло у нафтата,дори и да не е двутактово,че усетиш разлика.И да не ти дреме,тия мотори са си такаЖелезни машини!Миналата зима тия с немските кошници у най големия студ,само ме гледаха и се чудеха как си паля от раз,и си пия кафето у входа,докато я чакам да позагрееСамо газ на тоя катър!

          Comment


          • Колега обогатителя си го ползвам пълноценно от няколко години. Прекарах си жило вътре в купето и си го задействам отвътре, много по-удобно е. За масло сипвам само двутактово и предимно само зимата, но трябва да и слагам целогодишно, че бг нафтата е скапана.
            Миналия месец и засичах разхода пълно/ пълно и за 501 км. даде разход 26.800 л. смесен разход, което е повече от добре. Този разход съм го постигнал с нормално каране!!!
            Фиат Мултипла 1.9 жтд фейслифт / Алфа Ромео 146 1.9 ТД ех/ Лада 2105 ех
            Американски форум: Питаш нещо и ти отговарят.
            Руски форум: Питаш нещо и теб те питат.
            Български форум: Питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп!

            Comment


            • При мене рядко е стигала над 5,но аз я карам полека,говоря за смесено.За маслото,че слагаш двутактово...Ми да по добре е,така разправятМи замисли се,моторното,кво му е?Същата работа.Дори,ако искаш да е най добре сипи си нафта в едно шише,налей вътре моторно масло и го разбийй,и сипи вътре,после другата нафта.Що робувате на тва двутактово масло?Аз съм сипвал секво,и хидравлично...Ефекта е,има ли масло у нафтата-по шукар е!Важното е задължително да има масло в нафтата,понеже тая нафта,къде е съвременната,като капне некъде,и след 15 мин,не остава и петно даже...Навремето като се окапеш ,и си остава петно и миризма с години...Па вие си карайте как си знаете!

              ---------- Post added at 20:29 ---------- Previous post was at 20:22 ----------

              Колега,СалихИмам и Фиат крома 1.9 тдид,при светеща лампа на горивото,преди години сипах 2 литра нафта и близо литър моторно масло-беше ми изпаднало,имах много...Беше зимата,бех запалил ,колата да загрева пред блока,и се бех качил у нас да си пия кафето...Баща ми по едно време извика-колата е угаснала!НЕ!Тя почти не се чуваше как работиА ти си сметай сам за себе си,поздрави!

              Comment


              • И мойта пали на 3 цилиндъра, свещи и дюзи са ОК, компресия ще меря тази седмица. Обогатителя ми е на жило и се ползва постоянно, предварението на подаване на горивото е доста по голямо от нормалното, съответно мотора работи доста шумно. Първия ми старт на студено винаги е на 3 цилиндъра, и бял пушек. Двигателя ми е на 2000 км след основен ремонт, но и преди ремонта пак беше така. Иначе върви добре и има нисък разход на гориво.

                Comment


                • Прав си колега за работата на мотора, когато има масло в нафтата, много по тихо и мазно работи. Аз слагам засега само бездимно двутактово масло(щилково), не за друго а защото го дават, че не се образува нагар отнего и предпазва от натрупване на такъв. Аз мисля, че като слагаш от двигателно или друго не е голям проблем, но от него ще се трупат сажди и нагар, което според мен не е добре. Поне аз така мисля не задължавам никой, всеки слага каквото си иска.

                  Към колегата desso, какво си правил по мотора, казваш основен ремонт по конкретно ако може и колко ти излезе?

                  Иначе мотора е много корав и си пали в най-големите студове с един подгрев, комшиите с дизели все гледат учудено как пали тоя стар дизелак!!!
                  ПОЗДРАВИ и безаварийни километри!
                  Фиат Мултипла 1.9 жтд фейслифт / Алфа Ромео 146 1.9 ТД ех/ Лада 2105 ех
                  Американски форум: Питаш нещо и ти отговарят.
                  Руски форум: Питаш нещо и теб те питат.
                  Български форум: Питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп!

                  Comment


                  • Смених сегменти, основни, биелни лагери маслена помпа и разпределителен вал. Цени не мога да кажа с голяма точност, основни лагери 60 лв, биелни 50, маслена помпа 120лв, сегментите 200, гарнитури 60-70лв. Разпределителния вал втора ръка. Труд - сам си го правих.

                    Comment


                    • Първоначално публикувано от dessso Покажи съобщение
                      И мойта пали на 3 цилиндъра, свещи и дюзи са ОК, компресия ще меря тази седмица. Обогатителя ми е на жило и се ползва постоянно, предварението на подаване на горивото е доста по голямо от нормалното, съответно мотора работи доста шумно. Първия ми старт на студено винаги е на 3 цилиндъра, и бял пушек. Двигателя ми е на 2000 км след основен ремонт, но и преди ремонта пак беше така. Иначе върви добре и има нисък разход на гориво.
                      Същата работа и при мене...

                      Comment


                      • Моята глава имаше пукнатини между клапаните, вероятно там ще излезе проблема. Гледах няколко глави, всичките бяха така. Антифриза не го бута.

                        Comment


                        • Вероятно и моята глава ще има пукнатини ако я сваля. По спомен преди години бях отворил тема за прекъсването при студен мотор и тогава един колега спомена, че ако сваля главата ще има такива пукнатини, било нормално за предкамерен дизел. Засега няма да пипам нищо повече да не я прецакам нещо, иначе с човека, където мерихме компресията погледна и разпределителния вал и каза, че е тръгнал да се изяжда. Аз откакто съм я взел сменям маслото на 7-8 хил., явно италианеца я е карал с малко масло(внос от Италия е).

                          По едно време и аз мислех за основен ремонт, но като сметнах колко излиза всичко за да стане както трябва и се отказах.
                          Фиат Мултипла 1.9 жтд фейслифт / Алфа Ромео 146 1.9 ТД ех/ Лада 2105 ех
                          Американски форум: Питаш нещо и ти отговарят.
                          Руски форум: Питаш нещо и теб те питат.
                          Български форум: Питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп!

                          Comment


                          • Да при тия стари коли ремонта е нерентабилен, при мен реших да се пробвам дали ще мога да я сглобя след като досега не съм отварял двигател.
                            За студения старт и аз нямам обяснения. Единия цилиндър пали по късно, като запаля бял пушек излиза на пулсации през определен цикъл. Лошото при мен, е че при нормален "аванс" от 0,8 - 0,85 мм преди ГМТ дори и в топло време първия старт е съпроводен с пушеци и прекъсване, дори и при загрял двигател имам бял пушек от време на време. Сега съм го оставил на 1 мм прди ГМТ и е малко по добре, прекъсва и пуши само на студен двигател, но е по-шумен мотора.

                            Comment


                            • Колеги на какво предварение на подаване на горивото са ви настроени помпите?

                              Comment


                              • Нямам представа колега на какво предварение е помпата. По нея нищо не съм пипал. Как мога да проверя предварението или е сложно? Винаги ми е било интересно как се регулира механична помпа, то е ясно че на стенд най-добре, но съм виждал и хора на колата я донастройва, но явно човека знае какво прави.
                                Спомням си последно като сменях ангренажния ремък майстора ми вика да дам ли един зъб на помпата предварение да ти пали по лесно, а аз му казах да си я остави на белезите, че и сега си пали. Скоро даже гледах ремъка и ролките как са и видях, че всички белези си съвпадат значи ме е послушал.
                                Фиат Мултипла 1.9 жтд фейслифт / Алфа Ромео 146 1.9 ТД ех/ Лада 2105 ех
                                Американски форум: Питаш нещо и ти отговарят.
                                Руски форум: Питаш нещо и теб те питат.
                                Български форум: Питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп!

                                Comment

                                Working...
                                X